goedkope jeans

Lee

Lee jeans

Lee is misschien wel een van de meest stevige en authentieke jeansmerken: het bestaat al meer dan een eeuw! Het Amerikaanse merk is gevestigd in de staat Kansas. Omdat spijkerbroeken in eerste instantie geproduceerd werden als werkbroeken, weet het merk hoe je stevige en duurzame kleding produceert: broeken die lang meegaan, niet snel slijten en de nodige warmte en bescherming bieden. Dit Amerikaanse jeansmerk produceert sterke jeans, voor mannen en vrouwen, in verschillende stijlen en volgens diverse trends.

De geschiedenis van Lee

Lee-broeken werden voor het eerst geproduceerd in het jaar 1889, in de plaats Salina in de Amerikaanse staat Kansas. Henry David Lee begon hier met het ontwerpen en produceren van werkkleding, zoals werkbroeken, -jassen en overalls. In de jaren 50 is het merk zich meer gaan toeleggen op vrijetijdskleding. Ook verwerkte het merk nieuwigheidjes in de kleding: een gulp met rits bijvoorbeeld en de specifieke achterzak (met geborduurde ‘S’). Vanaf de jaren 60 is het jeansmerk uit de VS steeds commerciëler geworden. Dat uitte zich in televisie- en radiocommercials en het produceren van onderscheidende lijnen (zoals de ‘Western’-lijn). Later is het merk zich ook meer in het modecircuit gaan bewegen. Tot de resultaten behoren onder andere speciale lijnen voor kinderen en voor vrouwen. Het productieproces is ook steeds omvangrijker geworden: het merk is van kleine fabrieken in de Verenigde Staten naar Schotland gegaan, maar de spijkerbroeken worden tegenwoordig geproduceerd in India.

De drie bekendste typen Lee

Lee doet mee aan de trends, maar het merk heeft ook enkele klassiekers die elk seizoen terugkomen en graag gedragen worden door een groot publiek. Dit zijn de drie meest in het oog springende typen van het Amerikaanse jeansmerk:

  • Brooklyn Regular Fit Zip: een spijkerbroek die nonchalance combineert met stijlvolle lijnen. Een echte klassieker!
  • Ranger Regular Fit Zip: deze jeans geeft het ultieme vrijheidsgevoel door de ruime pasvorm en door de relaxte uitstraling die de laag opgezette achterzakken geven.
  • Scarlett Skinny Jeans: deze hippe skinny jeans uitgevoerd in stretchy denim is een voorbeeld van de manier waarop het merk met de mode meegaat.

Het merk onderscheidt zich door enkele blijvende klassiekers te produceren (bijvoorbeeld de bootcut-jeans) en daarnaast in het oog springende en fashionable collecties uit te brengen. Het merk besteedt ruim 40 miljoen dollar per jaar aan reclame maken; een bedrag dat tot uiting komt in de prachtig vormgegeven fotoshoots van nieuwe denimlijnen.